סדנאות צילום רחוב

כולנו מצלמות, כל הזמן. אם תפתחו את הגלריה שלכן בסמארטפון, תראו שכמעט בכל יום צילמתן. אנחנו מצלמות את החיים שלנו – את בני המשפחה שלנו ביומיום או בארועים ורגעים משמעותיים, אנחנו מצלמות את עצמנו עם החברות שלנו, אנחנו מצלמות נוף יפה, חתול ברחוב, את פריחת האביב, את האוכל שבישלנו כעת או את כוס הקפה עם הקרואסון בבוקר שישי. אנחנו מצלמות את מה שאנחנו אוהבות, את מה שמרגש אותנו. באמצעות הצילום אנחנו רוצות לנצור את המראה, להקפיא אותו בזמן, לתעד, לשתף עם הקרובים לנו.

ברוב המקרים קיים פער בין מה שראינו וריגש אותנו – לבין תוצאת הצילום. אנו חשות שהתמונה לא "תפסה" את מה שראינו או חווינו. הסדנה שלי נועדה להתמודד עם הפער הזה.

בסדנה אני עוסקת בהתבוננות. התבוננות פנימה – נלמד להבין מהו הדבר שגרם לנו לעצור ולרצות לצלם, התבוננות החוצה – לראות את כל רבדי המציאות שנמצאים מול עיננו. כתמי אור, ניגודיות, צורות, צבעים, דיאלוגים. אנו נלמד כיצד להפוך את הצילומים שלנו למעניינים, כיצד נדייק אותם כך שיספרו את הסיפור שאנו רוצות לספר.

משך הסדנה הוא 3 שעות (לקבוצות עם ילדים קטנים יותר משך הסדנה הוא שעתיים). זוהי סדנת שטח באיזור עירוני. הסדנה מתקיימת בקבוצות קטנות ואינטימיות. היא יכולה להתאים לבני משפחה, קבוצת חברות, צוותי עבודה, זוגות. הסדנה מתאימה כמתנת יום הולדת או ליום כיף חווייתי ומעשיר. היא מתאימה למי שרוצה לשדרג את יכולת הביטוי שלה באמצעות הצילום.

אין צורך בידע מוקדם בצילום. כל מצלמה מתאימה, לרבות מצלמת סמארטפון.

****

"תודה אורלי על סדנת צילום רחוב שפתחה לנו את העיניים, ובגדול. הרכבנו קבוצה של גילאים שונים ואת הסברת בגובה העיניים והצפת אותנו בידע יישומי. נהנינו לצלם, לספוג השראה ולקבל ממך משוב. התוצאות מדברות בעד עצמן ומעכשיו אנחנו נצלם לגמרי אחרת. תודה !"

חוה לוי

***

"נפגשנו הבוקר, מפגש גיבוש, לסדנת צילום רחוב חוויתית עם אורלי רוט.
היה תענוג. הרחוב החי ״התפרק״ למרכיבים של אור וצל, קווים גאומטריים, צבעים, אובייקטים, מסגרות ועוד.
ההסברים וההתלהבות של אורלי אפשרו לכל אחת מאיתנו , דרך ״עדשה״ שלה, מהזוית שלה ״להרכיב״ תמונות מעניינות שמספרות את הסיפור שלה.
תודה אורלי על בוקר מיוחד וממלא."
מיכל פלדמן
***
"היה נפלא והשאיר טעם של עוד, גם ללמוד ולהתנסות וגם לבלות עם חברותיי האהובות. אורלי רוט, את נפלאה, מתה על הראש הפתוח ועל והיצירתיות שלך 📸 💜"
יעל צור
***
"תודה אורלי על סדנה מעניינת, מרתקת, מעשירה ובעיקר מחדדת את נקודת המבט."
רויטל דאשט
***
"סדנה חווייתית, חובה לכל מי שרוצה לראות את המציאות בענין אחרת."
שריד פאר שולדמן
***
"עשיתי סדנת צילום רחוב עם אורלי רוט יחד עם מספר חברות ובנות משפחה. הסדנה מתקיימת בפלרונטין והיא פשוט חוויה. אורלי מלאת ידע מלמדת איך להתבונן ואיך לספר סיפור בתמונה. כולנו מסתובבים ומצלמים עם הסמארטפון אבל רק בסדנה קיבלנו תובנות איך לעשות את זה בצורה שהמתבונן בתמונה יבין מה רצינו לומר וימצא עניין בתמונה.אורלי נהדרת והסדנה היתה פשוט מרתקת. ממליצה בחום למי שמחפש פעילות מעשירה ומגבשת."
דלית דרמן מדינה
***

ליצירת קשר

חזרה לראש הדף