קלפי טיפול, אימון והנחיית קבוצות מצילומי רחוב

מהם קלפי טיפול?

קלפי טיפול הם קלפים שנועדו לעורר אסוציאציות והשלכות של המשתמשים בהם, ובכך לשמש כאמצעי להבנה רגשית של עצמם, במיוחד כאמצעי לקידום תהליכים רגשיים בטיפול, אימון או בהנחיית קבוצות.

הקלפים מאפשרים למשתמשים בהם התנסות חווייתית על בסיס תהליכי השלכה של עולמם הפנימי על התמונות המופיעות בקלפים. התמונות נועדו לשמש כשפה בלתי מילולית, העוקפת את החשיבה המודעת ומקדמת הבנה של רגשות ומחשבות פחות מודעות.

ערכת "סיפור מסגרת"

הצילומים בערכה, 52 במספר, הם צילומי רחוב אותנטיים ולא מבויימים. הם מספרים סיפורים מורכבים ומרתקים. הקסם הגדול שטמון בהם הוא שמצד אחד כל קלף מביא מסגרת סיפורית מלאה, ומצד שני, כל צילום פתוח לגמרי לפרשנות.

הסיפור ייכתב על ידי המתבונן והמתבוננת. הסיפור שהם יספרו יתבסס על הזכרונות, האסוציאציות, תכונות האישיות, תפיסת המציאות והמקום בחיים של כל אחד ואחת. כמטפל/ת, כמאמן/ת, כמנחה, כהורה, כמנהל/ת – תהיה לך היכולת ללמוד הרבה מאד על המספר/ת דרך הסיפור שהוא או היא יבחרו לספר. זו הסיבה שבחרתי לערכה שלי את השם "סיפור מסגרת". הקלף מעניק מסגרת, את הסיפור יספרו המתבוננים.

הקלף יאפשר לך לשאול את מי שעומד מולך הרבה מאד שאלות, ולפתח שיח עשיר. מדוע נבחר דווקא הקלף המסוים, מהו הסיפור שהקלף מספר, מיהי הדמות המרכזית, מה קרה לפני כן, מה התחושות שלו/ה כלפי הדמות, מה תהיה סצינת ההמשך, מה הקלף הזה מזכיר לה, כיצד הוא מתחבר אל הקלף, ועוד הרבה מאד שאלות, בהתאם לתהליך שאת ואתה מעוניינים/ות לקדם.

העבודה עם הקלפים יכולה לשמש ככלי עוקף תודעה, כאמצעי לתקשורת, ככלי להבנה עמוקה יותר, כבסיס לשיח בכיוונים שונים, כביטוי לתחושות, רגשות, כקטליזטור לתהליך בהרבה מישורים ומובנים.

הקלפים מאפשרים לפתח שיח עשיר, והם מתאימים לכל סוג של טיפול, אימון וכן למנהלות, הורים, מורות/ים ומנחי קבוצות.

המלצות

אני אוהבת להשתמש בקלפים כשאני עובדת עם נוער. זה פותח את המחשבה ומאפשר התבוננות על התמונה הרחבה, שהרבה פעמים נמצאת מעבר למילים שהם מסוגלים לדבר כרגע.
השבוע יצא לי לעבוד עם התמונות של הצלמת אורלי רוט. תודה אורלי שפתחת לי חלון הצצה לעוד סיפור בלב של המתאמנים שלי, ואפשרת לתהליכים שבחדר להיות משמעותיים וברורים יותר.
יערה גונן הלפרין – הדרכת הורים ואימון מתבגרים
***
בקבוצות שלי אני מעדיפה
לדון בנושא נושא דרך חוויה.
במפגש השבוע בחרתי לאפשר למשתתפים "לצאת מהמסגרת" ולשנות את הסיפור האישי
דרך שימוש בקלפים של הצלמת הנהדרת אורלי רוט, הנקראים סיפור מסגרת".
המיוחד בקלפים שהם תמונות של אנשים כמונו, המתארים מצבים מחיי היום יום, שכל אחד יכול להתחבר אליהם, הם חלק מאיתנו.
מתוך הרחקת הסיפור שלנו, ושימוש בקלפים עלה מגוון רחב יותר של
אפשרויות פעולה ברגע האמת,
מצב הרוח השתפר, התקווה והאמונה הפנימית התחזקו.
זאת הסיבה שאני אוהבת ללוות קבוצות..

אסנת רוקח לינדר  – ייעוץ אישי הרצאות וסדנאות.

***

ערכת קלפי הטיפול של אורלי רוט "סיפור מסגרת" היא שילוב ייחודי ומנצח של צילומי רחוב איכותיים, אומנותיים ואותנטים עם יכולת אינסופית לפרשנויות של כל אחד לפי המקום/ האסוציאציות או המחשבות בו הוא נמצא. שם הערכה – "סיפור מסגרת" מבטא בדיוק רב את העניין.

אני מאוד נהנית להשתמש בהם בטיפולים שלי בקליניקה לרפואה שלמה (ומשלימה). הקלפים מאוד מזמינים, אנשים מתחברים אליהם בכל גיל ובכל שלב בחייהם והם באמת מעלים ומציפים תכנים טיפוליים חשובים שניתן לעבוד עליהם.

אני בעצמי נהנית מדי פעם רק להביט בהם כיצירות אומנות וגם לעשות עבודה פנימית של מסרים לעצמי.

ממליצה בחום לרכוש ולהתנסות בקלפים, גם למי שיש כבר ערכות קלפים (ולי יש הרבה…). זו ערכה שונה ומיוחדת במינה!!!

דבי רוזנבליט, רפואה משלימה

***

"עוד לפני שהקלפים שלך יצאו היה לי ברור שהם בדיוק מה שחסר לי. הקלפים הם קלפים השלכתיים ומאפשרים שיח על תקשורת ומסרים בדרך אחרת, מעניינת, שונה.הבחירה של התמונות מדויקת וקל מאוד להתחבר אליהם.
ממליצה בחם לכל מי שעובד באימון/טיפול עם מתבגרים או מבוגרים."

נעמה שרמר, סטייליסטית טיפולית

***

כמנחת קבוצות אני עובדת הרבה מאד עם קלפים. בתרגילי פתיחה, לצורך העמקת הכרות בין חברי הקבוצה, כדי לטפל במשבר בין חברי הקבוצה, כדי להפחית לחצים וכדי לשחרר תהליכים שנתקעים. יש לי הרבה ערכות, אבל אני מוצאת שהערכה של אורלי רוט יוצאת דופן ומיוחדת בכך שהיא מאפשרת למתבוננים לספר סיפור ובכך להכנס למקומות עמוקים יותר בתוך עצמם, וכתוצאה מכך גם השיחה בין חברי הקבוצה נהיית עמוקה יותר. עבורי זו ערכה שמעניקה לי כלי עבודה מקצועי רב עוצמה.

טליה ארבל – מנחת קבוצות

***

פתיחה של קופסת הקלפים "סיפור מסגרת", מכניסה לגלריה צבעונית ומסקרנת. עשרות צילומי רחוב של הצלמת אורלי רוט המוכשרת במיוחד, ממתינים בפנים. הקלפים מעוררים לדמיון ולרגש, כשכל אחד רואה בהם משהו אחר. אנחנו גילינו שהם מלאי רבדים ולכן שובים ומרתקים ככל שמתבוננים בהם יותר.
עולים דרכם ערכים, הוויות ורגשות כמו: חברות, מגע, בדידות, שקיפות, אהבה, קבצנות, סקרנות, ידידות, יחד, התמסרות, גבולות ועוד ועוד. ניתן לספר דרכם סיפור או להבין היכן הקלף פוגש אתכם ומה הוא מעורר בכם, מה מושך לכם את העין ולמה אתם שמים לב.

קלפי "סיפור מסגרת" רב גילאיים ובנוסף לעולמות הטיפול, ניתן לייצר דרכם משחקים, כיד הדמיון הטובה ובהתאם למשתתפים ולכן מעולים גם לזמן משותף עם המשפחה הגרעינית או המורחבת. הם יכולים להיות הפוכים ואז בוחרים אחד ומנסים להבין מה בקלף מתחבר אלינו או גלויים ואז הבחירה מודעת.

מספר רעיונות:
– לבחור קלף במודע או באופן אקראי (כשהקלפים הפוכים) ולספר סיפור.
– לחפש קלף שמצביע על רגש או הווייה שאנחנו לא מעוניינים בהם וקלף שמצביע על רגש והווייה שאנחנו רוצים.
– לבחור קלף שמצביע על מי שהיינו (עבר), קלף שמראה את מי שאנחנו (הווה) וקלף של מה שנרצה בעתיד.

אנחנו אוהבים מאוד ומרגישים שהכול פתוח איתם ואפשרי.

שרון קאלימי מישייקר – כתיבה, תוכן ועריכה.

***

זו פעם ראשונה שאני רוכשת קלפים אימוניים לקליניקה. לא הכרתי את הקלפים של אורלי, אבל אני מאד אוהבת את הצילומים שלה אז הייתי בטוחה שאני אצא רק מרווחת. ולא טעיתי, התמונות מדהימות והשימוש עם הקלפים בקליניקה מביא אותי ואת המטופלים למקומות חדשים. אנחנו מגיעים להרבה תובנות ומסקנות רק מתיאור התמונה. תודה לך, אורלי, על מוצר מקסים שעושה נפלאות בקליניקה.

שני יצחקיאן, קליניקה לרפואה סינית

***

"ממליצה בחום!  כמאמנת קריירה ומנחת מעגלי נשים מעל 50 משתמשת בערכה בהשראה ועניין."

מיכל פריד, מאמנת לשינוי והתפתחות בקריירה, מתווה תעסוקתית ומנחת קבוצות.

חזרה לראש הדף