השראה אקטיבית

קלפים השלכתיים

על השראה אקטיבית (ביטוי שלי) ואיך מוצאים אותה באמצעות צילומים.

רובנו – ואני מתייחסת בעיקר לקהל הנשים העצמאיות – משקיעות הרבה מאד בהעלאת תכנים ברשתות החברתיות. לימדו אותנו, וגם הבנו בעצמנו, שנוכחות היא חשובה. ולכן, אחת ההתמודדויות הגדולות של מרביתנו היא – על מה לכתוב. אנו צריכות שוב ושוב לייצר תכנים מגוונים, ובאמת – איך אפשר למצוא כל כך הרבה רעיונות כדי ללדת עוד ועוד פוסטים?
דרך נפלאה להתמלא ברעיונות, התרגשויות ודימויים היא באמצעות השראה.
אנחנו יכולות לחוות השראה באופן פסיבי. אנחנו רואות משהו, שומעות – וחוות השראה.אני רוצה לדבר היום על השראה אקטיבית, וליתר דיוק, כניסה אקטיבית למצב המאפשר השראה. לא אלך לתחום הנרקוטיקה (שאני מתנגדת לו באופן עקרוני) אלא לאמנות. וכצלמת, אבחר בתחום האמנות בו אני מרגישה יותר בבית – צילומים. הייתי רוצה להציע לכן שתי דרכים שונות, אקטיביות, להתמלא בהשראה מצילומים.

הדרך הראשונה היא באמצעות צילומים שאתן צילמתן. כולכן מצלמות וצילמתן מאות, אם לא אלפי תמונות. ויש לכן גם מאגר תמונות עצום של תמונות שצילמו אתכן (ההורים שלכן, החברות, בני המשפחה). אני מציעה לכן מדי פעם "לעלעל בתמונות". למה כוונתי? ללכת לאלבומים ישנים, ישנים פחות, חדשים (כאלה שכבר נמצאים בגלריות במחשב), לגלריית התמונות בטלפון שלכן – ולעלעל. להתמקד בכל פעם באלבום. מדי פעם תמצאו תמונה שתעלה בכן חיוך, שתזכיר לכן ארוע ששכחתן, או סיפור. התמונה הזו תשמש כהשראה לפוסט שלכן. פוסט לא חייב להיות מכירתי, אפילו רצוי שהוא לא יהיה. ספרו לנו את הסיפור. אולי סיפור על ילדותכן, עליכן כמתבגרות, כצעירות, על המשפחה שלכן. משהו מצחיק, או מרגש, או סתם חמוד. פוסט כזה יקרב אתכן אלינו, נלמד להכיר אתכן ולראות את האישה שמאחורי העסק. הפוסט הזה גם יהיה אותנטי, כי לא תפעלו מתוך אינטרס שיווקי, אלא תספרו סיפור – שזה הרבה יותר קל, והאמת, הרבה יותר מעניין. אני ממליצה בחום גם לשתף אותנו בתצלום שעורר אצלכן את ההשראה – זה מעניין, זה מקורי, זה מיוחד.

הדרך השניה היא לשאוב השראה מצילומים של אחרים. אני לא מדברת על צילומים ממאגרי תמונות חינמיים (לא! לא!) וגם לא על צילומים "יפים סתם" (לצורך העניין, סתם צילום של שקיעה או פרח). גלשתן בפייסבוק? באינסטגרם? ראיתן צילום ש"עושה לכן את זה"? פנו אל בעל/ת הצילום, ספרו שהצילום ריגש אתכן, שאתן רוצות לשתף אותו ביחד עם קרדיט (חשוב! חשוב!). אני מניחה שהרוב המכריע ישמח ויאפשר. שתפו אותנו גם, ספרו לנו מה מצא חן בעיניכן, מה הוא הזכיר לכן או מה אתן מוצאות בו, האם הוא קשור אל החיים שלכן או אל העסק שלכן. זה יהיה ממש פוסט מעניין וחוץ מזה, גם תפיצו אמנות והשראה, וזה מקסים.
(אני ממליצה לפנות לבעל/ת התצלום ולשתף רק את התצלום, ולא לשתף את כל הפוסט שלו/ה, כי בעצם רק התצלום מעניין כאן).
**התמונה הזו לקוחה מתוך ערכת הקלפים החדשה שלי, ששמה "סיפור מסגרת", ובה 52 קלפים השלכתיים, והיא מיועדת למטפלות, מאמנות, מנחות קבוצות, מורים, הורים, וכאלה שצריכות תמונות להשראה. תוכלו לראות (ואפילו לרכוש אותה) אותה כאן

חזרה לראש הדף